CHỦ ĐỀ THÁNG

THANG-10.png

SMAS HỆ THỐNG QUẢN LÝ NHÀ TRƯỜNG

MAIL NỘI BỘ

THỐNG KÊ EMIS

THI TIẾNG ANH TRÊN INTERNET

THI OLYMPIC TOÁN

THI OLYMPIC VẬT LÝ

THI AN TOÀN GIAO THÔNG

KHO BÀI GIẢNG

19d8a4184769dd610.jpg

HƯỞNG ỨNG CÁC CUỘC VẬN ĐỘNG:
Học tập và làm theo tấm gương đạo đức Hồ Chí Minh.
Nói không với tiêu cực trong thi cử và bệnh thành tích trong giáo dục.
Mỗi thầy cô giáo là tấm gương đạo đức, tự học và sáng tạo.
Xây dựng trường học thân thiện, học sinh tích cực.
Dân chủ Kỷ cương Tình thương Trách nhiệm.

GOOGLE.COM

Công văn, Quyết định, Báo chí, Wedsite

Hỗ trợ trực tuyến

  • (Nguyễn Đình Hưng)
  • (Trường THCS Nguyễn Trãi)

Điều tra ý kiến

Bạn thấy trang này như thế nào?
Đẹp
Đơn điệu
Bình thường
Ý kiến khác

Thống kê

  • truy cập   (chi tiết)
    trong hôm nay
  • lượt xem
    trong hôm nay
  • thành viên
  • Thành viên trực tuyến

    3 khách và 0 thành viên

    CÁN BỘ-GIÁO VIÊN-CNV VÀ HỌC SINH TRƯỜNG THCS NGUYỄN TRÃI

    GIAO AN TIENG ANH 9 CA NAM

    Nhấn vào đây để tải về
    Hiển thị toàn màn hình
    Báo tài liệu có sai sót
    Nhắn tin cho tác giả
    (Tài liệu chưa được thẩm định)
    Nguồn: VIPPRO
    Người gửi: Đặng Thế Vinh
    Ngày gửi: 16h:45' 22-07-2011
    Dung lượng: 1.1 MB
    Số lượt tải: 144
    Số lượt thích: 0 người





    Sunday,9th,2008

    P1 Unit 1: A VISIT FROM A PEN PA
    GETTING STARTED + LISTEN AND READ
    A. Aims:
    By the end of the lesson, students will be able to get more reading practice to understand the text about Lan and her penpal Maryam’s visit to Hanoi and know a new structure with “wish” with the simple past
    B. Teaching aids:
    ( Extraboard, pictures, tape recorder, cue cards.
    C. Content:
    I. Pre(reading:
    1. Warm(up: Brainstorm
    a, Interesting places in Ha tinh
    Tran Phu general Secretary Memorial Site
    Le Khoi Temple
    V QUang Natural preservatiuon zone
    Ke Go lake
    T.Cam Beach/T. Hai Beach
    Vung Ang post
    Huong Tich Pagoda
    Hoi Thong village (Dtho)
    Dong Loc road-juction
    Memorial Site of the Great Poet Nguyen Du
    Handicraft village
    Thai Yen Carpentry village (Nxuan)
    Van chang and Minh Lang forge villages
    b, Activities we can do in Ha Tinh:
    to go swimming
    to have specialities: P.Trach jackfruits, T.Dai persimmon
    to visit wildlife
    to climb up mountains
    to go boating/fishing...
    2. Pre(teach:
    (a) mosque : nhà thờ Hồi giáo (picture/sit)
    If my region were Islam, where could I go to pray?
    _ (n) friendliness : sự/lòng mến khách (exp) ( friendly
    (to) be impressed by : có ấn tượng (trans)/ ỉmpress (v): ghi khắc/in sâu
    (to) pray : cầu nguyện (mime)
    (to) keep in touch (with): giữ liên lạc (với) (examp)
    (to) correspond : trao đổi thư từ (explanation)
    It means ‘to write to one another regularly’
    (to) depend on : dựa vào/phụ thuộc vào (sit)
    * Checking: ROR
    3.Open-prediction:
    -Set the scene : Lan’ s Malaysian penpal came to visit her in Hanoi.Can you guess where she went and what she did during her stay ?
    -Ss guess –T writes their prediction on the board.
    -Have ss listen to the tape,reading the text on p.6,7 to check.
    II. While(reading:
    1.Students listen to the tape(optional)
    2. Students practice reading the text silently
    3. Choose the correct option to complete the sentences *(P.7)
    * Key:
    1- C ; 2 - B ; 3 - D ; 4 - B
    4. Teacher gives feedback to the whole class to their open-prediction: ((Key)
    III. Post(reading:(grammar awareness)
    -Eliciting from students :
    1) T : What did Lan used to do when she was a primary school girl ?
    Ss :She used to walk past the mosque
    T : What about now,Does she often walk past the mosque now ?
    Ss :No, she doesn’t do this anymore
    +Form : (+) S +used to +V(bare) +...
    (-) S + didnot + use to +V (bare).....
    (?) Did + S + use to +V (bare).....?
    +Use : S.o often did sth in the past and no longer now
    2) T : What did Lan say to Maryam at the end of the week?
    Ss : Lan said “I wish you had a longer vacation”
    +Form : S1 + wish + S2 + V(past) (S1 can be S2 or not)
    Be(Were)
    +Use : Expressing the wish about the present, regretting about the present situation
    4. Practice: (optional-depending on time): word cue drill
    IV. Homework:
    ( Learn the vocab by heart
    ( Reread the text carefully..
    ( Do exercise 3 (P.12) (Text book) + Ex7 (P.10) (workbook)
    ( Find out new words in “Speak” (P.8)
    V.Teacher’s self- evaluation:





















    Thursday11th,2008

    P2 Unit 1: SPEAKING
    A. Aims:
    By the end of the lesson, students will be able to get more speaking skill by making and responding to introduction
    B. Teaching aids:
    ( Pictures, pictures, extraboard
    C. Content:
    I. Pre(speaking:
    1. Warm(up: Matching
    Places (city
     
    Gửi ý kiến